Notícies
Consum – Ets d’una empresa o establiment
Aquest apartat, adreçat a les empreses, té la finalitat de facilitar que els productes i els serveis que posin a disposició dels consumidors i els usuaris incorporin la informació i assoleixin els nivells de seguretat legalment exigibles.
Informem
Per tal de vetllar perquè els productes i els serveis que poseu a disposició dels consumidors i els usuaris incorporin la informació i assoleixin els nivells de seguretat legalment exigibles, us informem dels:
- Requisits generals
- La seguretat de productes
- Campanyes d’inspecció
- Recomanacions als establiments en relació amb els canvis de productes i devolucions de diners
- Nou “Pacte per a les persones celíaques”
- Documents
- Full oficial de queixa/reclamació/denúncia
- On aconseguir els Fulls Oficials de Queixa/Reclamació/Denúncia
- Cartell on s’anuncia la disponibilitat dels Fulls Oficials de Queixa/Reclamació/Denúncia: Model de cartell per als establiments que han de tenir fulls de queixa/reclamació/denúncia a disposició dels clients.
- I si l’establiment en disposa, també hi ha de constar el número de telèfon o l’adreça de correu electrònic d’atenció a les persones consumidores.En relació amb aquest tema, cal tenir en compte que d’acord amb el que preveu el Codi de consum les empreses prestadores de serveis bàsics estan obligades a disposar d’un telèfon d’atenció d’incidències i reclamacions, que ha de ser gratuït.
A continuació trobareu aquest altre model, amb la possibilitat de complimentar-ho amb les vostres dades d’empresa (telèfon d’atenció als clients i adreça electrònica). Si la versió de word que disposeu no us permet introduir les vostres dades al document, utilitzeu el pdf per tal que un cop imprès ho pugueu emplenar manualment:- Cartell en format Microsoft Word [doc, 393 Kb]
- Cartell en format Adobe Acrobat [pdf, 85 Kb]
- Cartell d’avís a les persones amb al·lèrgies o intoleràncies alimentàries:
- Versió editable, per posar el vostre logotip o nom jurídic (català – castellà – anglès) [doc, 152 Kb]
- Versió no editable (català – castellà – anglès) [pdf, 100 Kb]
- Model de val per canvis i devolucions en el comerç
- Model etiquetat peix
- Cartell de drets de les persones usuàries dels tallers de reparacions de vehicles.
Recordeu que la informació ha d’estar disponible per als clients almenys en català.- Cartell en català [pdf, 81 Kb]
- Cartell en castellà [pdf, 80 Kb]
- Cartell per a establiments que disposen de productes aptes per a celíacs [pdf, 96 Kb]
- Declaració responsable en quant a la consideració de microempresa [doc, 85 Kb]
- Full oficial de queixa/reclamació/denúncia
Assessorem
En cas que tingueu dubtes en la interpretació o aplicació de la normativa vigent en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries, o bé no conegueu les normatives aplicables en aquest àmbit, podeu utilitzar els nostres serveis mitjançant les eines següents:
Formem
Per dur a terme aquestes activitats es realitzen sessions formatives amb l’objectiu d’informar els empresaris, comerciants i prestadors de serveis sobre els requisits de la seva activitat relacionats amb els drets i deures de les persones consumidores i usuàries per tal d’evitar i prevenir les irregularitats detectades en el mercat.
més informació: http://consum.gencat.cat/empreses/index.html