26-10-2015 11.04
La iniciativa, coneguda amb el nom de WaterCity, forma part del projecte europeu WatERP, destinat a crear una plataforma de gestió oberta per integrar l’oferta i la demanda dins del cicle complet de subministrament i distribució de l’aigua
L’Agència Catalana de l’Aigua ha participat en la creació d’una xarxa social, coneguda amb el nom de
WaterCity, que permet als consumidors a reduir el consum d’aigua, tenint en compte que la sensibilització és un dels factors clau per fomentar l’estalvi de recursos hídrics. De moment només està disponible a Espanya.
Els usuaris de WaterCity poden gestionar des d’un perfil propi les dades referents al consum d’aigua que es rep en les factures i establir objectius mensuals d’estalvi. A més, la plataforma permet comparar el consum domèstic amb el d’altres usuaris amb un perfil similar segons el nombre de persones que habiten a la llar, el nombre d’electrodomèstics disponibles i el preu de l’aigua. D’aquesta manera, s’estableix una relació motivacional entre usuaris que és clau per fomentar l’estalvi.
La plataforma ha estat desenvolupada en el marc del projecte d’investigació
WatERP, l’objectiu del mateix està centrat en crear una plataforma de gestió oberta per integrar l’oferta i la demanda dins del cicle complet de subministrament i distribució de l’aigua.
El projecte compta amb socis d’Espanya (ACA, Barcelona Digital, Hyds, Inclam), Alemanya (Disy, DVGW, Stadtwerke Karlsruhe), Grècia (ICCS) i Anglaterra (Staffordshire University).