Notícies
Entrevista a Laura Sánchez
Notícies relacionades
- Preguntes i respostes del Reglament d’Instal·lacions Tèrmiques en els edificis – RITE-. Document facilitat per CONAIF
- Curs d’Agent de Posada en marxa, Manteniment i Reparació d’aparells de Gas
[wpsr_facebook] [wpsr_retweet]
A la darrera revista de Conaif es diu que “Conaif revoluciona su congreso con una innovadora edición 2012 que propone a los empresarios un cambio de actitud”. Ens podria explicar per què serà innovadora aquesta edició? El congrés de Conaif s’ha d’adaptar en cada edició a la nova conjuntura, ja que l’èxit del passat cada cop implica menys l’èxit del futur. No hi ha res com la proactivitat pot vehicular-nos cap a un congrés que ens permeti vèncer els patrons d’abans. Com moltes altres associacions, Conaif ha patit la inèrcia pròpia que genera l’associacionisme: informació de la reglamentació que afecta l’activitat professional, gestió de tràmits, formació tècnica, assessorament als associats… El sector de les empreses instal·ladores és immobilista i poc procliu al canvi. Una combinació perillosa en un entorn summament canviant. Això ha fet que el congrés de Conaif esdevingués una trobada anual amb un format de ponències purament tècniques, sense gairebé incidir en aspectes tan importants com les relacions personals, la comunicació, la confiança, la innovació i les emocions en el marc empresarial. En aquesta nova edició, el congrés de Conaif obre les portes al món empresarial en general. És rellevant que ens relacionem amb altres sectors, que importem les seves idees i, alhora, que exportem les nostres. L’endogàmia de les organitzacions esterilitza la creativitat i bloqueja el talent, intangibles empresarials que hem de cuidar en un mercat global com l’actual. De vegades, el dia a dia ens allunya de la reflexió necessària per afrontar el futur. El congrés pretén ser una trobada on l’experiència i l’èxit d’altres ens esperonin a canviar tot allò que estigui al nostre abast. I com que volem que el missatge de les ponències arribi a tothom, el congrés es retransmetrà en temps real per Internet (streaming). Qualsevol empresa instal·ladora d’arreu podrà presenciar el congrés igualment com els assistents a l’auditori, amb un feedback immediat a través de Facebook i Twitter. En aquesta línia, el congrés se celebrarà en un entorn diferent a l’habitual, la Universitat de Lleida, símbol de la innovació i el coneixement. Quin és el canvi d’actitud que es demana als empresaris? “Caldrà posar molt d’enginy i Quins altres aspectes es tractaran al congrés de Lleida? Parleu-nos dels ponents amb què compteu per al congrés: Ramon Térmens, Alfons Cornella, Antoni Brufau, Emilio Ontiveros, Xesco Espar… El dijous a la tarda Xesco Espar impartirà un taller de transformació emocional, el Firewalk. Xesco ens ensenyarà com sobreposar-nos als dubtes i a les pors, com donar sempre el cent per cent d’un mateix, com deixar d’enfocar l’atenció cap als obstacles. En finalitzar, els assistents que ho desitgin podran caminar descalços sobre un llit de brases enceses!!! Què els diríeu als instal·ladors per animar-los a assistir al congrés? Però sobretot els diria que gaudir i aprendre alhora no és pas incompatible. I en aquesta edició farem tot el que calgui perquè així sigui. Quina tasca feu des de la Comissió de Promoció Externa de Conaif? La principal tasca de la comissió és donar suport a l’equip humà de la Confederació en totes aquelles accions que incideixin d’alguna manera en la gestió de la comunicació externa de Conaif. El primer projecte endegat ha estat canviar el congrés, ja que no deixa de ser un esdeveniment íntimament lligat a la projecció exterior de la Confederació. Però en resten d’altres, com la comunicació a través de les xarxes socials unificant el missatge a transmetre, establir aliances amb agents —siguin o no del sector (col·legis professionals, universitats…)—, ampliar els serveis oferts als col·laboradors… i reflexionar de quina manera podem innovar! Heu participat del procés d’elaboració del Pla Estratègic de Conaif. Quines són les grans línies estratègiques per al proper període? La decisió d’elaborar un pla estratègic va ser un pas endavant cap al canvi. Vàrem analitzar les debilitats, les amenaces, les fortaleses i les oportunitats de l’organització per després concretar les línies estratègiques com a punt de partida de les decisions que cal prendre en els propers anys, entre les quals hi ha la modernització del congrés. El que vàrem fer és d’una important rellevància, sense cap dubte. Però vull emfasitzar en un altre aspecte —l’humà— els vincles afectius que sorgiren entre tots els participants. Aquests vincles són els que fan grans les organitzacions!
El canvi és clar: de l’aptitud a l’actitud. Una actitud oberta i flexible que permeti explotar el present i, alhora, explorar el futur. Caldrà posar molt d’enginy i d’esforç per poder posicionar-se en el mercat els propers vint anys.
d’esforç per poder posicionar-se en
el mercat els propers vint anys”
Amb les diferents ponències que s’impartiran, el congrés vol traslladar als assistents que els clàssics paradigmes de les grans empreses són també patrimoni de les pimes i autònoms. Hem de saber crear i sostenir una voluntat continuada de millora per al desenvolupament de les empreses, tant en l’aspecte empresarial com humà. Seguint aquesta premissa hi haurà continguts de caire econòmic i financer, però també n’abordarem d’altres, com la importància de compartir el coneixement, la transmissió de valors, crear vincles emocionals, la necessitat de canviar aquelles veritats que tenim assumides com a inalterables…
El congrés gaudirà d’un ventall de ponents molt divers. Referents del món empresarial, com Antoni Brufau, president de Repsol i Globalleida, i Ramon Térmens, president de Taurus Group, ens explicaran la seva experiència. El professor Emilio Ontiveros desgranarà les claus i condicions que poden dur les empreses i el país a la recuperació econòmica. Amb l’Update, Alfons Cornella —fundador i president d’Infonomia— i Antonella Broglia difondran una síntesi àgil de les millors idees, experiències, tecnologies i projectes de negoci en el món, per comprendre què succeirà en els propers mesos. José María Gasalla ens encomanarà el seu optimisme tot parlant de la confiança…
El congrés de Conaif serà una trobada empresarial per posar fil a l’agulla. De la mà de la dilatada experiència dels ponents entendrem que ser innovador no és un ser sinó un fer. Per aconseguir-ho cal un canvi d’actitud fonamentat en habilitats personals: qüestionar-se constantment l’status quo, observar l’entorn per descobrir noves oportunitats, actuar més que parlar, associar idees, coses, persones aparentment no relacionades per generar noves connexions creatives…
La nova Comissió de Promoció Externa de Conaif va ser designada el dia 9 de març per la Junta Directiva de la Confederació. Els seus membres són Inmaculada Peiró, directora d’ASEFOSAM (associació de Madrid); Kurt Engel, secretari tècnic de CAFONGAS, associació de Las Palmas; i jo, directora d’El Gremi d’Instal·ladors de Lleida.
El Pla Estratègic de Conaif va ser el fruit de més de dos mesos de treball i d’esforç de diverses associacions provincials membres de la Confederació (Valladolid, Saragossa, Guipúscoa, Cantàbria, Cáceres, Coruña, València, Màlaga, Madrid i Lleida) i de l’equip humà de Conaif.